De zoekmachine van Google plaatsen voortaan originele content hoger in de zoekresultaten.
Dat is goed nieuws voor iedereen die werkt aan zijn of haar Personal Branding. Door jezelf te onderscheiden van anderen en jezelf te presenteren in je eigen website, maak je dus meer kans om als eerste aangeklikt te worden door potentiële klanten of partners. Ook een goed idee is een blog te beginnen.
Google wil gebruikers sneller bij de bron brengen en heeft daarom een belangrijke verandering doorgevoerd in de algoritmes van hun zoekmachine. Niet enkel actualiteit en populariteit krijgen bovenaan een plek, maar ook originele content. Google stelt in een verklaring dat originele berichten vaak veel moeite, tijd en middelen hebben gekost. Deze berichten hebben de meeste autoriteit en authenticiteit en dat wil het bedrijf uitlichten.
Bij de publicatie van belangrijk nieuws, nemen andere media dat vaak snel over, soms met andere invalshoeken of extra informatie. Google stelt dat het zo voor gebruikers lastiger is om het originele bericht van de originele bron te vinden. Google waardeert specifiek berichten die informatie bieden, die zonder het bericht niet bekend zou zijn. Daarnaast kijkt Google ook naar de reputatie die een medium als geheel heeft.
Jouw originele content kan dus zeker bovenaan gezet worden. Daarvoor is het belangrijk dat je interessante informatie deelt. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe wetswijzigingen, veelgestelde vragen door klanten of informatie waarvoor mensen bij jou terechtkunnen.
Als je een afbeelding in een artikel of blogpost plaatst, zet dan een aantal termen achter die bij het artikel passen. Zo kan Google ook jouw artikel vinden bij Google Afbeeldingen. Verander ook de weblink van je artikel of blogpost. Google zal sneller jouw artikel vinden als de titel van je post in de weblink staat in plaats van een link gecreërd door een machine, bestaande uit cijfers en letters.
WIl je graag eens beginnen aan jouw Personal Branding? Wil je graag tijd vrijmaken in je drukke agenda om hieraan te beginnen? Besteed je dat liever uit en denk je erover na om een ghostwriter in te huren om in jouw plaats originele content te plaatsen? Neem contact met ons op om jouw situatie eens van naderbij te bekijken.